onsdag 5 november 2008

Fontana di Trevi

För några veckor sedan var jag i Rom på lite semester. När man berättar att man ska till Rom utan barn tycker alla det låter så väldigt romantiskt. Resan var dock en fotbollsresa till min man från snälla kompisar. Men när man ändå var i Rom så kunde man ju passa på att vara lite romantiskt. Jag köpte en guidebok på flygplatsen så vi kunde vara lite förberedda. Eftersom vi kom till Rom på förmiddagen kunde vi börja "tokturista" direkt.
Första anhalt: Fontana di Trevi.
Nu var inte vi dom enda människorna i Rom som ville se denna fantastiska fontän så det tog ett tag att vänja sig vid alla männsikor som stod framför fontänen och det var här kameran skulle fram för första gången. Efter en liten stund kändes läget okej och det var dags att börja regisera för den första perfekta bilden, man var ju liksom tvungen att ta en bild när så många som möjligt hade gått förbi kamern. Min man tröttnade snabbt (efter typ 30 sekunder) på alla fåniga uppställda människor och tyckte det var oerhört pinsamt att ställa upp sig och låtsas vara romantiskt. En vild diskussion uppstod om vad det var som var så pinsamt - dessa tusen människor kommer vi ju aldrig någonsin träffa igen - när kompisarna var på min sida så fick vi äntligen till en bild.







Resultat: Hela fontänen kom ju inte med, mannen ser lite besvärad ut och jag själv tittar inte in i kameran.
Romantsikt? Nja....
Men man kan ju inte få allt.

1 kommentar:

Carl Tillenius sa...

Jag tycker det ser ut som ni står vid Vattenbärerskan på Östratorget