söndag 9 november 2008

Stjärnor på is

Blev sittande framför Stjärnor på is i går kväll och blir faktiskt mäkta imponerad. Antingen så tränar dom typ dygnet runt eller också så är det ganska lätt att åka konståkning. Själv har jag varit hyfsad (om jag får säga det själv) på skridsko men när jag nu snörar på mig mina "skrillor" så känner jag mig inte alls så där svävande. När jag dessutom skulle stila för barnen och landade på svanskotan så det svartnade av smärta, så undviker jag numera skridsko helt. Här om veckan fick jag möjlighet att prova på curling. Jag tycker inte curling verkar vara en rolig sport ens när det är OS-final och ena laget är svenskt, utan tycker sporten är tämligen löjlig - dessutom ser det ju enkelt ut. Till Stockholm bar det i alla fall iväg och vi fick först en teorilektion där det bl.a. berättades att stenarna endast finns att hugga på en ö utanför Wales och en utanför Scottland. Vi fick sätta på oss specialskor där vänsterskon har en specialsula så man kan ta fart (åka spark fast utan spark). Det var lite ostadigt i början men sen kom man snabbt in i det och jag tyckte faktiskt inte det var så svårt. Det var riktigt kul att ta sig fram på specialskorna och när man sopade så kändes det lite som OS-final. Vi blev uppdelade i lag för en match och mitt lag vann över Allans lag vilket kändes otroligt skönt! Allan tyckte förövrigt det var skitsvårt och var tom tvungen att ha hjälm på sig.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju inte klok, hur hinner du med allt. När grejar du med detta? ser ut som du gör det på arbetstid, hallå, hallå.... Kul att läsa i alla fall och härligt att du har energi och är så pysslig, det är inte många som är det. Som du vet inte jag i alla fall. KRAM Jenny Ekberg

Camilla sa...

Absolut aldrig på jobbet - jag hade fel tidsformat inställt - men nu har jag ändrat tid;
Tjing, från en som har huuuuur mycket tid som helst :-)