onsdag 26 november 2008

Bonde söker man

Idag bänkade man sig framför nya favoritprogrammet igen. Jag var lite extra taggad eftersom jag idag på ICA träffade Sundbyholms-Stefan som fick speeddejta gaybonden i början. Eftersom mina barn lägger sig mellan åtta och nio så ställer ju programmet till det lite - mitt i läggdags alltså. Men rätt eller fel de får sitta med och titta en stund och tycker det är så bra. Lilltjejen har väl frågat några gånger varför det heter Bonde söker fru när det är bl.a en kille som söker kille. Jag har på ett (enligt mig) pedagogiskt sätt förklarat att alla kan älska alla och hon har köpt det. Idag så började hon fundera igen
-Jag tycker inte det gör något att bögbonden vill gifta sig med en kille
Jag nickade nöjt och tyckte att mitt budskap börjat nå fram.
-Det är ju hans problem, lägger hon till!

Inga kommentarer: