torsdag 20 november 2008

Hemmamamma

Idag har jag känt mig som en mycket bra mamma. Jag har varit med i skolan, sjöng bl.a. med i alla luciasånger som skulle tränas in, jag sjöng tom lite extra högt när "Tomten med snuva" sjöngs - den kunde nämligen inte barnen och då vill man ju visa framfötterna... Sen åkte lilltjejen och jag hem och bara var vi två. Åkte tillbaka och hämtade 5 st barn till!! Det var vår tur att vara eftermiddagsfritids. Tre familjer turas om att ta hem tre syskonpar på torsdagseftermiddagarn. Barnen leker fantastiskt bra, så långt är allt okej - men sen ska de äta och eftersom jag inte gillar att göra vardagsmat till två barn så är det inte roligare att göra till sex barn. Men igår hade Allan förberett och gjort köttfärssås. Så jag kände mig som en perfekt mamma när jag ställde fram den uppvärmde köttfärssåsen som såg nygjord ut, desstuom tyckte alla att det var väldigt väldigt gott. Lovsia förstörde den känslan med att säga
- Alltså det är inte min mamma som har lagat maten det är pappa , för mamma var på Harrys igår kväll.

Inga kommentarer: