onsdag 5 november 2008

Romantik i Rom

Rom är ju så fantastiskt för att man kan promenera överallt. Att se Colusseum växa fram bakom alla andra fantastiska byggnader var ganska maffigt. Väl framme var det dessutom inte lika mycket folk så det kändes extra bra att bara vi var där (nåja några hundra vill var det ju) att beskåda denna antika byggnad. En i sällskapet ville gärna gå in på en guidning men tre ville inte - så vi vann! Utanför fanns det män som mer än gärna posserade och ställde upp på bilder framför byggnaden. Eftersom jag inte är så van med män som gärna gör sig till lite för att få det perfekta fotot så ville jag gärna fotas med en av dessa män.
100 spänn kostade denna lilla akt, men min man tyckte det vär väl värda pengar så han själv slapp fåna sig - Däremot tyckte vår kompis att det var väldigt dyrt så han erbjöd sig själv att vara modell nästa gång jag ville fotas framför en antik byggnad.


Jag tyckte dock romaren hade lite mer passion....dessutom kysstes han på riktigt....






Inga kommentarer: