tisdag 11 november 2008

Ingen träning idag heller

Det blev ingen träning idag heller. Ingen bra orsak heller. Jag skulle kunna skylla lite på Johan Glans som jag var och såg i går kväll i Stockholm. Hade räknat med att vara hemma jättesent men var hemma i god tid för att hinna packa och fixa. Men jag var inställd på att komma hem sent och sen var jag så fylld av Glans när jag kom hem att jag bara ville ligga i soffan och reflektera. Nu måste jag ta tag i mig själv, i morgon blir det müsli till lunch, promenad på kvällen och träning torsdag morgon - så får det bli, imorgon börjar jag mitt nya liv… igen.


En av mina kära kollegor ville haka på min müslilunch (när jag startade mitt nya liv förra gången) och kom en dag med det största paket Frosties jag någonsin sett.
-Nu ska jag också äta nyttigt till lunch, sa han med nöjd min.
Jag började naturligtvis skratta! Frosties - nu med 30% mindre socker, fatta hur mycket socker det är i Frosties när dom kan ta bort 30% och det ändå är sjukt onyttigt. Han blev lite missnöjd av kritiken och gick dagen därpå och köpte Dinkelhavrepuffar med nyckelhål.

Dom står numera orörda på diskbänken på jobbet.





Inga kommentarer: