torsdag 13 november 2008

Tack mamma!

Jag har varit på stå-upp kväll på kafé Silvia. Publiken fick också stå så det var verkligen en riktig stå-upp kväll. Blir mycket fascinerad över hur folk vågar stå på scenen och bara vara roliga - vilket mod! Roligt var det i alla fall! Modigaste av alla var en 14-årig kille som inledde - 14 år bara och publiken var typ 25 och uppåt. Åh vad jag beundrade honom, han var så nervös och man ville så gärna artighetsskratta, några roliga skämt var det dock. Hoppas att killen blir berömd när han blir äldre då kommer jag kunna säga att jag såg honom först! Man är alltid lite seg innan man ger sig iväg en vardagkväll men sen på plats är det toppen, särskilt när man har en mamma hemma som stryker min dåligt-samvete-stryk-tvätt. Tack snälla mamma - jag har nu hängt upp tvätten och gjort som du sa; skakat ur tröjorna ordentligt innan jag hängde upp dem så att det blir enklare att stryka för mig (eller vem det nu blir....)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Wiivi som både får sy och stryka åt sin vuxna dotter. Hon är för snäll! Jenny

Anonym sa...

Det gör jag så gärna åt min snälla dotter och måg och samtidigt få umgås med mina underbara barnbarn.De ställer alltid upp för mig när jag behöver hjälp med mitt hus och trädgård och all stöd och hjälp för sin pappa Rolf /Wiivi