onsdag 26 november 2008

Juleklappar

Läste i en undersökning att i år kommer varje svensk handla julklappar för 6000:- var. Det lät ju grymt mycket, visserligen ingick mat i detta men det känns ändå som inte vår familj kommer upp de summorna, nu har jag sett mina barns önskelista och börjar inse att man utan problem kan komma upp i de volymerna. Jag har ju börjat blivit så stor att jag växt i från det där med klappar, men i år önskar jag mig verkligen massor av saker så jag har funderat på ett nytt julklappsupplägg;
Allan får en ny morgonrock som han sen tycker är för liten och jag kan överta
Sofia får en ljusstake från DesignHouse Stockholm som hon vill ställa på en bra exponeringsyta på kökbordet
Lovisa får en ny pläd från Lexington som hon kan ha om sig när hon tittar på TV , sen hänger vi den sådär avspänt snyggt på soffan som en liten inredningsdetalj.
Min mamma får en ny Tiger handväska som jag kan låna ibland.
Pappa får en hudkräm som mamma kommer tycka är lite för fin till honom och tycker att jag kan behålla den.
Min bror får en ny Ipod högtalare så kanske jag kan ta hans gamla.
Men det känns som om det bara vore jag som uppskattade detta!

Inga kommentarer: