tisdag 13 januari 2009

Soumi

Har nu anlänt till Helsinki och är glad att flygresan gick bra.
Även fast jag inte är ett dugg flygrädd så finns en liten oroskänsla med hela tiden.
Men happy landing som alla säger här!

Jag har ett nytt hotell i år, vi "svenskar" brukar alltid på bo Scandic men bor nu på något som heter Seurahuone. Helt okej men jag föredrar det mer trendiga Scandic. Känner att jag börjar bli extremt kräsen efter min vistelse på fem-stjärnigt hotell i Schweiz - på gränsen till snobbig....

På Arlanda hittade jag mitt drömjobb - nåja ett tillfälligt drömjobb i alla fall (jag skulle vilja testa det en timme eller två). Det var en kille som gick och intervjuade alla var de skulle resa, varför osv. Det var Arlanda som var uppdragsgivare och man ville veta lite om resenärerna. Jag gillar att vara på Arlanda älskar pulsen men blir framförallt extremt nyfiken på var alla ska. Det är ju så mycket människor som är på väg eller kommer hem - var ska alla undrar jag? Den här killen fick betalt för att få reda på det. Självklart smyglyssnade jag lite när han intervjuade de som satt runt mig. Men inga häftiga storys direkt - Helsinki kanske inte här det hetaste resmålet, jag var jättenära att ljuga ihop något när han kom till mig (framför allt hur gamma jag var). Men ordentlig som man är svarar man ärligt på alla frågor. När startade jag hemifrån, hur länge ska jag vara borta, hur länge har jag varit på Arlanda och hur mycket pengar har jag gjort av med på Taxfreen osv. Sista frågan om Taxfreen kommer jag i och för sig redovisa en helt annan summa till min man där hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte slår det hotellet i rom som vi har läst om tidigare i bloggen?
jag är nöjd med utvecklingen av bloggen,hoppas det fortsätter så här.