onsdag 14 januari 2009

Mässa

Matka är Nordens största resemässa och jag har varit här nästan varje år sen jag började på parken. Första året var lite chock - jag hade bara jobbat några månader och åkte ensam över till Finland - kände ingen och kände framför allt inte till branschen. Jag fick lära mig direkt att man kramas och kindpussas - vilket känns väldigt onaturligt när man inte är van. Första träffen vi hade var på ett Sverigekontor inne i stan samtidigt som montern byggdes upp av inhyrd personal. Det hade utlovats mat och jag var jättehungrig. När vi kom dit sa arrangörern att de ville överraska oss lite och bjöd nu istället på spritbuffé. Välkommen till Finland, sa de bara och det var bara att ta seden dit man kom. Det som fanns i matväg var nötter, mådde väl inte superbra när jag gick och la mig den kvällen med huvudvärk och tom mage . Nu efter några år när man är en van mässdeltagare och man önskar en spritbuffé är det annorlunda. Vi får allesammans åka ut till mässhallen och hjälpas åt att rigga och idag blev vi bjudna på smörgås och vatten!!!!

Inga kommentarer: