onsdag 28 januari 2009

Konstmuséet

I går såg jag en ganska dålig konststöldsfilm med Pierce Brosnan i huvudrollen som gentlemannatjuv. Såg dock klart den - tycker att Brosnan gör sig bra i min TV och jag kunde låtsas att jag spelade den kvinnliga försäkringsagenten (tyckte nämligen att vi hade lika långa ben). Filmen slutar med att den snygga försäkringsagenten (jag alltså) mer eller mindre blir involverad själv i en tavelstöld på ett konstmuseum. Filmen som var från Amerika levererade dock ett lyckligt slut....
Idag när jag var på Konstmuseet i Eskilstuna så måste personalen ha känt igen mig - för jag nekades att ta in min handväska, den var för stor och ansågs som en stöldrisk.
Jag blev oerhört förvånad naturligtvis och funderar fortfarande om jag ska ta det som en komplimang eller som en förolämpning.

Inga kommentarer: