måndag 12 januari 2009

Min kära arbetskamrat

En av mina arbetskamrater sjuknade in liksom jag i influensa. Jag tyckte också det var extremt jobbigt att vara sjuk jag fick två sängdagar sen tabletter och så var man hyfsat på benen.
Min arbetskamrat är man! Han har haft det lite värre. Jag ska till hans försvar säga att när jag pratat med honom så hör jag att han är väldigt sjuk - det är ingen vanlig röst jag hör i andra telefonänden. I helgen hade sjukdomen eskalerat. Han hade helt plötsligt känt en smäll över ena örat, tappat hörseln och även känsel i delar av ansiktet. Självklart blev han orolig och blev med ambulans förd till sjukhuset. Där på akuten konstaterade man: Öroninflammation! Jag kunde faktiskt inte hålla mig för skratt när han kraxade där i telefonen. Min historia skulle ju bli väldigt rolig om den slutade där. Men jag tycker så synd om honom så jag måste nog avslöja att det fanns mer i läkarens diagnos; Bihåleinflammation, vatten i lugnorna, astma, knäckt revben och skadad magmuskel pga allt hostaden. Ja vad ska man säga - det fattas inga fel på honom.
Jag hoppas att han tillfrisknar fort och att resten av 2009 kommer bli bättre.

Inga kommentarer: