måndag 5 januari 2009

-15 grader

Jag har inte använd min bil sen dagen före julafton, och idag var det dags. Den var helt täckt av snö och is och jag fick inte ens upp förardörren. Jag fick hoppa in på passagerarsidan (smidig som en panter med alla tjocka vinterkläder) Värmde upp bilen i ca 10 min. När jag kom ut var alla rutor fortfarande täckta av tjock is och dörren gick fortfarande inte att öppna. Isskrapa fram - men isen ville inte släppa, den trivdes bra där på mina rutor. När jag tillslut lyckats skrapa fram små utkiksrutor så körde jag iväg. Efter ett tag märkte jag att oljelampan lyste och jag visste faktiskt inte om det var bra eller dåligt. Men allt som lyser på bilen är väl någon form av varning så jag antog dåligt. Tänkte dock att om jag inte låtsas om den så kanske den slocknar, det gjorde den inte. När jag kommit hem till mamma så ringde jag min man (för dom kan ju allting) och frågade vad jag skulle göra.
-Åk till OK/Q8 och få hjälp, det är bättre att du åker, för jag har sett att dom hjälper andra tjejer, gå in och var lite charmig. SUCK! (jag känner mig inte charmig i mössa och snowjogs) Men jag hoppade in i bilen och åkte - men lampan hade slocknat. Halleluja min första teori stämde, det går över om man inte låtsas som någonting.
Just nu är jag dock väldigt glad att vi precis beställt en resa till Egypten.

Inga kommentarer: