onsdag 14 januari 2009

Rom vs Helsinki

Fick en kommentar/undran i näst sista inlägget om inte hotellet i Rom var bättre än det jag är på nu.
Svar: Nej. Jag har endast hittat en likhet och det är intimduschen (BB-dusch för er som fött barn) intill toaletten. Den skulle jag aldrig våga prova på ett hotell för jag tror nämligen att det är en rengöringsdusch med rengöringsmedel i och det känns som det skulle svida till vid användning.
Jag har letat likheter men nej jag kan röra mig utan att slå i resväskan. Skulle jag få för mig att göra några sit-ups så får jag rum med det tom. Jag får gott och väl plats i sängen trots enkelsäng - har för mig att det var dubbelsäng i Rom (eller inte). Toalettringen har heller ingen spricka så efter varje toabesök går jag helskinnad därifrån. Duschstrilarna sprutar nedåt här och man blir blöt direkt. Frukostmatsalen kändes större men det kan ha varit inbillning :-).
Detta inlägg tillägnas dig Bad boy - och jag är inte på något vis bitter detta är bara ett svar på din fråga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra då vet jag,tyckte bara att det såg ut att vara ett flådigt hotell när man såg bilden utifrån.

Camilla sa...

Jag försåtr hur du tänker. Den här fasaden är helt annorlunda och framförallt så finns en röd matta utanför entrén med stolpar och rep. Jag vet jättedåligt! Jag kommer inte riktigt ihåg färgen på välkomstmattan i Rom - var den brun?