söndag 25 januari 2009

Matlåda

Det hör väl inte till vanligheten att jag har matlåda med mig till jobbet - men ibland så glimmar man till och gör lite extra mat. I kväll var det Thaigryta som förmodligen blev för stark för barnen rörde den knappt - mat över med andra ord och för mig passade det perfekt med låda till jobbet i morgon. Att hitta en komplett matlåda hos mig är dock något av "mission impossible" - locken är alltid någon annanstans än själva lådan - så överbliven mat behöver inte vara något positiv utan kan snabbt förvandlas till ren frustration över att aldrig hitta en fulländad "matlåde-jävel"
Idag var det bara positivt ganska snart uppenbarar den sig, en burk med passande lock - märkt och allt. Visserligen inte med mitt namn men de små hjärtana på lådan tror jag är till mig.
Det bästa med att inte mitt namn står med är att om jag av någon anledning inte hinner diska lådan på jobbet så kommer mina arbetskamrater aldrig någonsin få reda på vem det är som bara har lagt sin matlåda i vasken utan att diska....Tack för det Brandner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Passa er för att låna ut något till den familjen.Hoppas att maten smakade bra,du kan behålla lådan.

Anonym sa...

Äntligen har jag fått tillbaka matlåda nr. 11, men enligt mitt register så saknas det ytterligare 1 st. nr. 13. Om inte den snart kommer tillbaka så har jag vissa kontakter... Jag får väl återigen skicka Bad boy... Du blev rätt nervös när han stod bakom dörren nästan direkt när maten var uppäten! Han är både snabb och stor...

Camilla sa...

Låda nr. 13:s lock är på villovägar. Men som sagt man blev rätt skakis idag, när man fick hembesök (eller jobbbesök) så jag ska se till att den kommer fram och det kommer bli en överraskning hur jag överlämnar lådan.