torsdag 4 december 2008

Varning

Innan jag åkte till Göteborg så tog min deo precis slut. Jag har varit mycket nöjd med den jag haft men den är vansinnigt dyr. Stod och tvekade länge för jag vill vara helt säker under armarna. Men 250:- var för dyrt, så jag gick till apoteket där jag visste att det fanns billigare "säkra" deos. Hittade en som det stod extra effektiv antiperspirant på.
-Ja men då så tänkte jag, köpte det och sparade in 200:-.

I morse när jag rollade på kändes allt frid och fröjd - men på frukosten började helvetet. Det kändes som om mina svettkörtlar under armarna höll på att brännas bort. Satan i gatan vad det brändes. Det fortsatte hela förmiddagen - mina armar fullkomligt domnade bort och jag var illamående och nästan yr av smärta. Framåt fyra var tortyren avslutad och jag började åter känna mig normal. Jag hoppas att jag aldrig kommer svettas under armarna i hela mitt liv efter denna behandling men för säkerhets skull så köper jag min "gamla" deo imorgon som nu är uppe i 300:-.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läs instruktionen!!! Innan du går och lägger dig ska du tvätta dig under armarna, torka rent ordentligt lägga på ett lager ACO låta det torka sen gå och lägga sig. De resterande fyra dagarna behöver du bara tvätta dig och du kommer vara snustorr. Gör man på rätt sätt är det guld. Gör man fel bryter helvetet löst under armarna!

/Säker som en björn

Camilla sa...

hej björnen jag vet vem du är!
Jag tror det var ditt fel att helvetet bröt lös. Du hade sagt att den var bra. Jag läste aldrig instruktionerna brukar inte göra det när jag ska rolla. Nu har jag läst.Det stod dessutom att man inte skulle vara nyrakad - det var jag.