torsdag 4 december 2008

Hyllning


Den här killen är en av mina absoluta favoritkillar. Han är stark, hjälpsam och snäll. Gud har dessutom varit god mot honom och utrustad honom med en av de största och muskulösa överkroppar som någonsin skådads. Idag fick hela min familj ta del av den, särskilt jag som inte ens är hemma fick extra stor nytta av hans enorma styrka och godhet. Jag kommer vara så nöjd och glad när jag kommer hem från Göteborg tack vare den här renhåriga killen.

Jag skulle vilja hylla honom och eftersom jag vet att han läser detta så vill jag tillägna de första stroferna i Björn Afzelius "sång till friheten"

" Du är det finaste jag vet.
Du Är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.
Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor,
mina ögon, mina skuldror, mina händer och mitt hjärta."

Tack Manne för att du bar upp våra tre nya soffor till övervåningen idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid trevligt att få jobba hos Delac...efteråt kan man åka och fika på Amarant. Det verkar som att dom inte dricker kaffe eller så vill dom vara ifred efter att man gjort sitt!! Skulle väldigt gärna tro på texten, men ni som känner Camilla ser att det inte är riktigt likt henne! När jag kom till Afzelius text så var all trovärdighet bortflugen!
Men tack ändå

Camilla sa...

Skulle jag har varit hemma så skulle kaffekoppen stått upphälld och klar - det vet du!. Och jag menar varenda ord. Okej det där med blod och lungor kanske var lite överdrivet men annars så stämmer det....