fredag 19 december 2008

AllTele

Vi har bytt telefonoperatör hemma hos oss. Numera har vi IP-telefoni vilket är mycket billigare men också mycket sämre kvalité! Det är ju sådant man kan räkna ut innan - men vi har börjat vant oss att det ekar lite när man pratar, ibland försvinner ljudet helt men det återkommer efter några minuter så vi är nöjda (vi sparar ju pengar)! Fram till idag har dock ljudet varit borta i tre veckor och viss irritation börjar infinna sig. Allan ringde direkt och felanmälde för vi förstod att det var ett större fel när teletonen lät konstig. En tekniker skulle höra av sig - de sa dock inte när han skulle höra av sig så efter en vecka så började vi ringa till växeln igen. Var det lätt att komma fram? NOT! Det värsta svaret jag fick var - Du har 32 samtal före. Man la på direkt. Sen har svaren varierat lite, men mellan 19-25 samtal före har det alltid varit, en gång kom jag fram direkt och en riktig person svarade. Men det enda han sa var en liveversion av data rösten.
- det är många som ringer just nu, vi ber dig återkomma! Jag trodde inte mina öron. Idag på morgonen när jag var ledig tänkte jag att nu får jag sitta i den där jäkla telefonkön hur lång tid det än kommer ta. Det var bara 12 samtal före och efter 30 min var det äntligen bara 1 samtal före och helt plötsligt fick jag vanliga telefontoner. Då glömmer man bort all väntan sträcker på sig lite läser kundnumret på lappen för att vara beredd. Tror ni att dom svarade? NEJ i 10 min gick det fram vanliga telefonsignaler inte ens en dataröst talade om att det var min tur. Milt utryckt så var jag väldigt irriterad. Jag gick in på deras hemsida och letade fram varenda personnamn med mail adress och skrev bl.a.;Visst är det billigt att vara kund hos er men man får en hel del besvär för pengarna! Efter 5 min ringde dom upp (kan alltså rekommendera att göra kopia till ledningsgruppen på arga mail). Efter lite omprogrammeringar så fungerade äntligen telefonen . Ringde min man och berättade om min handlingskraft och var otroligt nöjd. Nu när jag sitter och skriver detta så får jag ett samtal på min mobil av en kompis som säger det går inte att komma fram på er telefon - de säger att nätet är överbelastat.Jag önskar inte AllTele en god jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finnes ett annat bolag som heter TELIA tror jag, det funkar aldeles utmärkt .. men det är klart vill man vara fin får man lida...

//A