måndag 8 december 2008

Lussebullar o tvätt

Delac tillhör det efternamn som ligger bland de första på klasslistan. Ligger man bland de första på klasslistan så får man oftast första uppdraget i föräldrargruppen. Om vårt efternamn skulle ha börjat på E så skulle vi fått våruppdraget istället. Då skulle jag haft en jättebra idé om att åka till en fin djurpark inne i stan - någon som jobbar där skulle kunna berätta lite om djuren och denna någon skulle kanske kunna berätta lite om sponsorpaket för jag tror att det finns lite företagarpappor bland föräldrarna som skulle tycka det var värt att lägga en slant till den fina djurparken. Jag skulle kunnat varit en bra klassförälder och gjort en insats i mitt jobb samtidigt. Men nu fick vi luciakaffet och någon som var snabbare än jag gjorde en arbetsfördelning och gav oss (läs mig) uppdraget att baka 40 st lussebullar. Då tror säkert några att det var min mamma som bakade - men nej det gjorde jag själv. Däremot så var hon på övervåningen och hjälpte flickorna att städa deras rum. När hon åkte i går kväll tog hon dessutom med sig lite tvätt (eller föresten mycket tvätt var det) och idag när hon skjutsade barnen till gympan i Vilsta så att jag skulle kunna åka direkt från jobbet fick jag tillbaka tvätten ren, struken och klar. Vilken toppenmamma man har!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte Allan som tvättar hemma hos er?

Grannen