söndag 21 december 2008

Ommöblering i Skeppartorp

Nu är jag julledig och det första som händer är att man insjuknar. I går kväll och idag har jag gått febersjuk och hostig. Riktigt illa eftersom vi hade köpt en ny möbel till övervåningen. Den gamla möbeln på övervåningen flyttades ut till förrådet och den möbeln som stod i förråden tjatade Lovisa till sig i sitt rum. Den möbeln som Lovisa hade flyttades till Sofias rum. Den första möbeln som flyttades ned i förrådet tyckte inte jag blev så bra så Allan fick flytta om i förrådet ca tre gånger (det kan ha varit fyra också) jag orkade inte hjälpa till utan stod bara och pekade. Han var rätt trött när Lovisa villa ha upp förråds-bokhyllan till sitt rum på övervåningen eftersom man var tvungen att montera ned den så han sa att hon fick vänta tills i morgon.

-Då gör jag det själv säger hon och hämtar skruvmejsel
-Nej men det kan du inte säger jag från soffan
-Ni tror att barn inte kan någonting svarar hon och skruvar ned hela bokhyllan får hjälp att lyfta upp den och skruvar upp den igen. Hon var så nöjd!
Förövrigt ganska typiskt händelse hemma hos oss. Man börjar lite lätt att städa och sedan flyttar man om i princip alla rum och efteråt ser det långt i från städat ut. Men vi ska nog bli klara till jul!

Inga kommentarer: