torsdag 18 december 2008

Tomten

Mina barn tror nästan på tomten fortfarande. Stora tjejen kanske har börjat förstått och för att bli övertygad själv så jobbar hon tyvärr på att även övertyga lillasyster att det är morbror Carl som alltid klätt ut sig till den där finska tomten. Han är verkligen den bästa av alla tomtar. Ingen snäll och traditionell utan en oskön, hård och väldigt trött tomte, jag skrattar alltid så jag kvider när han pratar med barnen. Förra året tog vi in en stand in för första gången, en granne klädde ut sig, Allan låtsades gå ut för att köpa tidning, tomten kom och efter ett tag kom även Allan. Jättekul att se barnens min.

I år vill jag nog inte att någon ska klä ut sig, tomen får komma som han är och i år är det jag som läser juldikt .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte vad vi kom överens om. Bilden var en engångsföreteelse.

Hej som i hängslebyxa

/Tomten

Anonym sa...

Snön lyser vit på taken även tomten är naken...

Håll händer och tankar i styr CD!

/Ken