onsdag 24 december 2008

Julefrid

Eftersom jag blev sjuk fick jag med viss tveksamhet skicka maken på julgransköp. Barnen följde med vilket gjorde mig lugnare. Lugnet försvann dock när de kom hem oroväckande snabbt från utflykten och berättade glatt att de tog den första direkt. Betalar man över 300:- för en gran ska den vara perfekt och med feber i kroppen orkade jag inte bli arg. Men de hade fixat uppdraget och granen är nu klädd till tonerna av Britney Spears jullåt (den är så bra enligt Lovisa). När barnen somnat tog jag givetvis bort allt "fult" som hängts upp. Jag brukar köra med att tomtenissarna tyckte allt egenhändigt pynt som gjorts var så fint så de tog hem det till tomtefar.
Mini-julbord ikväll hemma hos föräldrarna där fyra av åtta hade eller hade haft någon typ av influensa. Kvällen blev kanske inte helt som den brukar vara. Kortspel om vem som får springa naken runt huset uteblev men jag blev mycket imponerad av broderns griljerade skinka trots att dekorationssnitten var lite fel vinklade. Imorgon lovade han något alldeles extra på julbordet - kan knappt bärga mig!

Inga kommentarer: