måndag 15 december 2008

Gudomlig smörgås

Idag blev det snabblunch, och den närmaste "ätbutik" som fanns där jag befann mig vid kritiska hungrigpunkten var "Lökens". Älskar inte hans smörgåsar och älskar ännu mindre företagsnamnet (hur f-n kan man döpa sin firma till Lökens) men jag var tvungen att äta. Självaste "Löken" stod bakom disken. Alla smörgåsar var plastfolieinpackade och låg i ett kylskåp. Vad skulle jag välja? Tonfisk gick bort direkt, kycklingen såg för geggig ut, smörgåstårta kändes lite väl en måndag. Två val kvar, salami med brie och laxsmörgås.
-Beslutsångest, frågar en käck "Lök".
-Funderar lite på vad det är för lax, svarar jag eftersom det enda man såg var faktiskt några rödlöksringar.
-Gillar du inkokt lax?
-Ja det är gott?
-Ta laxbaguetten den är gudomlig, och han himlar med ögonen.
Oj så pass, tänker jag och tar laxmackan (kanske Jesus är inblandad här också)
Jag var tvungen att äta i bilen och det började med att jag blev grymt besviken på det fnasiga brödet = brödsmulor över hela jackan - ja hela framsätet faktiskt. Det tog ett tag innan man kom till själva laxen och det var ju där man hade förväntat mig någon slags uppenbarelse. ICKE!

Inga kommentarer: