måndag 29 december 2008

Enkelt, snabbt och smidigt

Idag hade jag lovat att hjälpa min käre bror som skulle flytta ur en lokal där han haft alla sina trollerisaker. Vi var inte helt nöjda när dagen var slut. Kl. 13 när jag kom startade vi med salladslunch. All dressing hade lämnat burkarna och flöt i påsen. Suck! Vi började åka till tippen vilket gick överraskande smidigt (bara en kontrollant dessutom, Carl kunde kasta hela säcken som han tolkade som brännbart utan problem). När vi kom tillbaka stod två jättesäckar samt en trasig dammsugare kvar som vi glömt, suck suck! Nu började äldsta dottern knorra lite - inte helt frisk, låg hon och sov i bilen. Carl bestämde att han tog tippen i morgon igen. Nu in med möbler. Vi försökte tänkta till lite när vi packade så vi la allt i rätt ordning i släpkärran. Fick dock packa om när inte locket gick att fälla ned. SUCK och dessutom satana kallt. Första anhalt Intagsgatan - tack och lov fanns en lång parkeringsplats till mig, Saaben och den nya släpkärran som vi är delägare till. Upp med ett jättetungt skåp! Pust! När jag kom upp i lägenheten trodde jag först att han skulle bjuda på pizza (s.k. bärhjälpspizza) . Men pizzakartongen var tom från gårdagen. Vi beslutade att raskt åka till Torshälla utan att ha en tanke på att fler saker skulle lämnas av vid lägenheten. Det kom vi på när vi öppnade släpet hemma hos mig. Suck! Carl hade dock plats i sin bil - så vi packade om hans efter några fler nedmonteringar av möbler. Hemma hos mamma hittade vi ytterligare en sak som vi skulle ha lastat ur i lägenheten - som tur var fick den rum i framsätet.
Vi konstaterade att vi aldrig någon sin skulle öppna en flyttfirma som skulle ha enkelt, snabbt och smidigt som ledord.
När jag kom hem och skulle sätta på låset till släpkärran gick nyckeln av - halva satt kvar i låset.
trÅkigt!
En sak som min bror är helt suverän på är att aldrig jaga upp sig eller slösa energi på att bli arg eller irriterad så jag var bara tvungen att ringa honom så vi kunde skratta åt eländet! Jag har nu ett äkta pokerbord i vårt allrum på övervåningen och jag har inte bestämt mig om jag tycker det är bra eller dåligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer gärna på pokerafton Texas hold em no limit förstås!
Berglund-Delac-Eriksson-Nordh-Jansson m.fl

/Kenigen

Anonym sa...

mycket intiresno, tack