onsdag 5 augusti 2009

Min rosa flytväst

Det här är min flytväst som jag köpte när jag var 14 år. Jag och min kompis Jenny gick och köpte nya inför en sommar på Harstena där vi skulle sommarjobba. Jennys familjs bor där på somrarna och hon hade fixat jobb till henne och mig i en kiosk. Vi började bli vuxna och vi ville ha lite fräscha flytvästar. Vi gick länge och valde hur våra flytvästar skulle se ut, vilken färg, vilket märke osv. Sen var det det där med vikten. Vi vägde väl runt 50 kg skulle jag tro och det fanns 50-60 kg och 60-70 kg att välja mellan.
Det var inget snack om vilken vi skulle ta, Jenny tog en blå och vit och jag en vit och rosa båda med vikten 50-60 kg.
-Vi kommer aldrig väga över 60 kg lovade vi varandra .
Herregud vad vi var naiva!

MEN, jag flyter fortfarande på min rosa flytväst, jag testar den varje år, jag flyter och jag blir så glad. Jag älskar min rosa flytväst och lappen som sitter i nacken med kroppsvikt 50-60 kg är jag väldigt rädd om och jag visar gärna upp den.

Inga kommentarer: