måndag 17 augusti 2009

Lätt med 9 mil på cykel

En "Vätternkompis" till mig ( han har cyklat stora Vättern och jag tjejvättern och vi vättar håller liksom ihop) cyklade Vasaloppet igår. Jag hade ju inte tränat så mycket i sommar så jag avstod dessa 9 mil. Men nu ångrar jag mig! Jag skulle nämligen ha fixat detta galant gick det glädjande upp för mig idag. För jag hade en bättre tid på mina 9 mil i Motala än han hade på sina 9 mil i Mora (och det är ju inte vilket landskap man cyklar i som spelar roll - 9 mil är 9 mil). Han har dessutom legat i hårdträning inför detta lopp och jag använde bara mina naturliga krafter. Tilläggas ska väl säga att jag blev lite hånad över min tid då för ett år sedan - men nu vet han hur jobbigt det är att cykla 9 mil OCH DÅ CYKLADE JAG 20 MINUTER SNABBARE!

2 kommentarer:

P sa...

ROLIGA kommentarer sagda av din Vätternkompis.
INNAN loppet...
- "nio mil är som ett träningspass för mig"...(jo, jag såg det).
UNDER loppet...
- "det är lite kladdigt i skogen"...(hur ofta cyklar man i en asfalterad skog?)
EFTER loppet...
- "fjollsport"...(no comments).

Den cyklande VD:n fick dessutom kramp i bilen hem...och försäkrade sig om att det fanns ostbågar hemma...
Snabb återhämtning!

Badboy sa...

Har pratat med Manne och han sa att han ville inte stressa fram, utan han ville känna på den historiska miljön och titta på omgivningarna, personligen tror jag att han kunde slå alla om han ville.