fredag 14 augusti 2009

Allergi hos tandläkaren

Var med 11-åringen hos tandläkaren. Där får man alltid svara check på samma frågor; namn, adress, telefonnummer och om man är allergisk mot någonting.
Lovisa säger att hon är lite pollenallergisk vilket hon visserligen är men jag försöker tysta ned henne lite för jag kommer ihåg hur det var när jag var liten.
Man kände sig lite förmer om man var allergisk mot något så när jag fick allergifrågan så svarade jag:
-Lammull!
Det "flashade" förbi att mamma någon gång sagt till mig att du kanske är lite allergisk mot lammull efter jag varit lite rödflammig i ansiktet.
Denna lögn blev pinsam redan året därpå (vem är allergisk mot lammull??) men jag hade inte mod nog att säga att jag nog inte var så allergisk så jag svarade ja lite förbigående. Inte ens när jag i vuxen ålder kommer med lammullströja på mig vågar jag säga att det var en lögn.
Jag går numera hos privat tandläkare och där är jag fullt frisk.

Inga kommentarer: