fredag 1 maj 2009

Underbara hantverkare

För några veckor sedan beställde jag en kakelläggning till vår entré på jobbet. Jag ringde till den bästa mattläggaren i hela stan. Det vara bara fyra plattor som behövde bytas ut men vd:n kom personligen och "kollade till" jobbet. 
-Det här ska inte vara några problem sa han och tog med sig en platta som prov.
-Det ska vara klart innan 1 maj sa jag och han bara log och sa att det var inga problem alls. 
Ofta när man pratar med hantverkare så tänker man att det här kommer inte han att komma ihåg, jag kommer nog få påminna lite - men inte den här mattfirman. Jag har fått påringningar samt mail med lite lägesrapporter. Först att dom hade beställt plattorna, sen att de var på väg osv. Han ringde tom och talade om att nu har dom kommit och jag ringer innan jag skickar ut någon så jag vet att ni är på plats.
Idag ringde han och sa att han skickar en kille. Det var dessutom firmans snyggaste kille (ja näst efter vd så klart). Så jag kunde faktiskt på min egen arbetstid bara stå och "drägla" lite. Tjejerna på  jobbet frågade tom hur jag alltid får de snyggaste hantverkarna.
-Kontakter, svarar jag så klart.
Kl. 17.30 var allt på plats dagen innan 1 maj precis som utlovad.
Love hantverkare!

2 kommentarer:

Hank sa...

Vi har också precis haft med hantverkare att göra. De kom i tid, gjorde det de skulle, till det pris som de sagt.

Kändes ovant på något sätt. Var de verkligen riktiga hantverkare? :o)

Trevlig blogg, förresten.

Marie sa...

Nu blir jag besviken, varför ringde du inte?