torsdag 21 maj 2009

Firma Bygg & Flytt

När mamma nyligen fyllde 60 så gav jag och min bror henne en hammock. Idag var det dags att se till att den kom på plats. Vi hade lovat att montera den samt fixa till altangolvet. Jag och Carl brukar ju prata om att inte skaffa gemensam firma som skulle heta "Bygg & Flytt" -enkelt, snabbt och smidigt . Vi började dock redan på onsdagkvällen med "uppladdning" hemma hos mamma. Kräftor och grogg! Lite sega var vi på morgonen men kom upp i god tid.
Lika nytta som jag haft av min syslöjd så har nog min bror haft av din träslöjd. Men han var vid gott mod när han började montera hammocken.

Beskrivningen var dock inte den bästa så efter en stund (någon timme) åkte vi tillbaka till hammockaffären och kikade hur den var monterad.

Affären var stängd men en färdigmonterad stod ute så vi kunde i lugn och ro granska den. Normalt skulle vi ha bett min händige make man han var och fiskade i Kloten. Han skulle dock ha förstört den goda stämning vi ändock hade för han jobbar lite för snabbt för oss, man hinner inte prata. Det gör vi i vår firma.

Efter ett tag gick hammaren sönder - då blev det fikarast.











Men plötsligt så händer det! Efter ca 10 timmar så var vi klara!

Ja - taket är inte klart men nu har vi i allafall en skön viloplats när vi kommer nästa gång.

Inga kommentarer: