söndag 17 maj 2009

Samling vid pumpen

Jag älskar de svenska schlagertävlingarna och det skulle mycket till att jag missar dem men jag skulle kunna tänkta mig att hoppa över dem om vi hade födelsedagsfest hemma. Därmot är jag inte alls lika förtjust i schlager-EM, inget intresse alls egentligen. Min man har inget större musikintresser överhuvudtaget. En allmänlyssnare utan några större idoler. Men han är ofattbart såld på stora schlager-EM. Han ser alla införprogram och följer slaviskt omrösningarna på semin osv. Jag tycker att det kan bli lite långtråkigt och hade inga planer alls på att se finalen eftersom vi hade 11-årsfest hemma.
Men det fanns inte en chans i världen att tårtkalaset skulle hindra Allan att se hela spektaklet, så därför fick tårtan intas i framför TV:n.
Allan förstås i mitten så han har TV:n rakt framför sig.

Inga kommentarer: