lördag 11 juli 2009

Snart ett år äldre

På tisdag är det mycket att fira. Kronprinsessan fyller år, det är Frankrikes nationaldag men störst av allt - det är min födelsedag.
Jag har på något sätt alltid lyckats lista ut vad Allan och tjejerna köpt i förväg. Det kan vara ett kvitto som ligger kvar i bilen eller en påse i garderoben ofta har ju också tjejerna försagt sig,  förra året sa tex Lovisa
-Mamma vet du att Björn Borg även har trosor....?
När Sofia var tre år och vi var ensamma så höll hon på att spricka av iver att berätta och så sa hon
-Lova att inte säga det här till pappa - men du ska få ett halsband i present!
Jag skrattar lite smått varje gång jag avslöjar deras hemligheter - för dom är verkligen helt värdelösa att vara hemlighetsfulla.
Nu är det ju några dagar kvar men jag hade tom i går inte sett ett enda tecken,  men så ringer helt plötsligt hemtelefon som vanligtvis inte går att komma fram på då vi alltid har strul.Men igår fungerade den och  Lovisa svarar och räcker telefonen till mig.
-Hej det var från DHL och vi har ett paket till dig - ja paketet är egentligen beställt av Allan men vi bara undrar om in är hemma mellan tre och fyra.
Jag var aldrig hemma mellan tre och fyra men Allan var, så nu är det bara att börja leta.....

1 kommentar:

Manne sa...

kör DHL ut klänningar ?