tisdag 14 juli 2009

Jag fick vad jag önskade mig....

 För några år sedan fick jag en brödrost i födelsedagspresent av Allan. Jag blev mycket förvånad för jag hade aldrig någonsin önskat mig en brödrost -tycker inte ens om rostbröd. När förvåningen lagt sig blev jag sur för svindyr var den också. Allan fick genast åka och lämna tillbaka den och jag sa mycket bestämt:

Kan väl hålla med om att det ser ut som Allan ville ha den mer än mig - men jag lyssnar mycket mer än Allan så det här var helrätt. Däremot känner jag en som fick en dörr när hon fyllde hon hade visserligen önskat sig en dörr. Men dörren var flyttad från ett annat rum i deras hem. Gud vad förvånad hon kommer bli när hon saknar en dörr i ett annat rum.....


2 kommentarer:

Badboy sa...

Har hört att hon fick jättefina rosor också,tanken bakom dörren är mera romantisk än en högtalare (har jag hört)

Minna sa...

Den mannen tillhör inte skaran som älskar att överraska! Dagen före min födelsedag så kom han och sa "blunda" och sedan fick han hjälpa mig fram till sovrummet. "Nu kan Du titta, grattis i förskott!" Jo då, där har han satt dit en gammal dörr...! Från vårt "extrarum"!
Följden av detta blev en skitsur 16-åring som byter om i "extrarummet"!