söndag 12 juli 2009

Enkelt med basket

I parken har vi fått ett nytt prestationsspel - basketkorgar. Man ska helt enkelt sätta basketbollar i vanliga basketkorgar och vid träff vinner man en jätteboll. Lovisa har varit helt sjuk på en sådan där jätteboll. Förra veckan så tog hon med pappa Allan för att inte förlora allt för många peningar. 10:-/kast och Allan slängde fram en tia - miss. En tia till - miss igen. Lovisa blev irriterad och skramlade ihop tio kronor själv men det blev ingen lycka för henne heller. När 100:- var bortspelade tyckte Allan det var nog. Vi fick lämna parken utan boll och Lovisa var grymt irriterad.

Idag när jag jobbade så tänkte jag att jag skulle testa och jag fattar inte vad det svåra var! Plätt lätt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur!
Vad kostr bollar när man köper dom av Pontus :)

//A

Camilla sa...

Pontus är på semester. Det är fair play - kanske att jag fick lite lite hjälp av Lovisas kompisar:-)

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.