lördag 25 juli 2009

Förra året så här dags

Förra året befann vi oss i Schweiz så här dags. Allan skulle springa ett ultramaratonlopp i alperna. 7,8 mil! För egen del var det för mig helt ofattbart hur man bara kan komma på tanken. Jag var heller inte så pigg på att lägga en av mina semesterveckor i Schweiz. Men Allan hade bestämt sig han skulle bestiga berg - joggandes och jag ville inte skicka iväg honom ensam.
Detta blev faktiskt en av mina bästa semesterveckor och hur sjukt jag än tyckte det var att delta i detta mördarlopp så var jag mäkta stolt när han tillsammans med barnen sprang in i mål efter 9 timmar och 40 minuter.




Finnisher K78! 
Eftersom Allan mer än väl fyller kvoten av jogging i familjen så har jag helt valt att avstå.

2 kommentarer:

P sa...

Säger man inte "varannan damernas"?
Camilla, börja i liten skala som hare på 5000m i VM som börjar snart...Du springer inte så långt, men tjänar en hacka på det.
En bragdmedalj till Allan i efterskott!

Camilla sa...

att jag inte tänkt på det