söndag 26 juli 2009

En epok går i graven

Mamma ska göra om i ett rum hemma hos sig. Det är inte vilket rum som helst utan mitt gamla flickrum, min bror fick "ärva" rummet efter mig så det är ett mycket speciellt rum. När jag flyttade ut gjordes rummet lite mer pojkigt naturligvis men den numera retrospegelväggen fick sitta kvar. Nu vill mamma modernisera rummet något så idag var vi där och röjde. Spegelväggen skulle monteras ned, och det gjorde lite ont. Den spegelväggen har används mycket!
Carl har ju lagt grunden till sin yrkeskarriär där framför spegeln och även fast jag kanske inte har haft lika stor nytta av den professionellt så har jag ju lärt mig saker av mycket stor vikt. Jag lärde mig att sminka mig framför spegeln, när jag tar hem segrar i singstar så har jag spegeln att tacka det för - gud vad jag mimat och sjungit framför den spegeln och när folk frågar (eller om folk skulle fråga) var jag lärt mig dansat så bra så är det framför spegeln. Den spegelväggen har med andra ord sett mycket. 
Men nu är den nedmonterad, 
död och begraven.

R.I.P. kära spegelvägg!

Inga kommentarer: