onsdag 16 september 2009

Sköldpaddor

Nu när parken har stängd för säsongen så behöver vissa djur ett "vinterhem". En av mina kära vänner ska ta hand om ett par sköldpaddor. Hon har laddat hela sensommaren, lånat böcker på biblioteket, googlat på internet. Nu har dom gjort i ordning hemma i köket där buren ska stå. Jag pratade med henne i går och kollade att de fortfarande var intresserade, hon var superladdad, men hon hade glömt kolla upp en liten detalj.
-Hur stora är dom egentligen?
Jag hade lite svårt att förklara på telefon men jag tog en bild.






Det här är Bosse! Han och hans kompis kommer med DHL på tisdag! Bosse gillar att bli kliad under hakan.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag sa sköldpaddor INTE dinosaurier!!!!!