onsdag 11 mars 2009

Studiebesök

Var i huvudstaden på ett studiebesök på en känd tv -kanal. 
Det var stort. Jag fick se fler kändisar än någonsin. 
Detta hände:
I matkön trängde sig den där morgonThilde. 
- Vad gör du tjockis säger jag och drar henne i håret, löshår naturligtvis! 
På nyhetsredaktionen sitter Mr Magnusson och jobbar, jag går fram och frågar om det hänt något nytt på nyhetshimlen, tar en autograf. Han är sjukt blek i verkligenheten.
Jag träffar han vädergubben i trappan och vi börjar bolla gris med hans väderfjärrkontroll.  I stora Nyhetsstudion är det helt tomt och jag kan ha fest. Jag låtsas skrapa trisslotter, sätter mig i morgonsoffan, mimar på scenen där morgonartisterna brukar stå och sist av allt ställer mig bakom nyhetsdesken och provläser kvällens nyheter.
När jag står bakom eknomipulpeten kommer en fotograf in och säger men gud du är mycket snyggare än Rafaela. 

Tack Micke för ett trevligt besök :-)

4 kommentarer:

Carl Tillenius sa...

Det där tror jag inte ett dugg på!

Att Magnusson är blek alltså.

/Raffe

Carl Tillenius sa...

Jäklar, glömde bocka in att jag skulle vara anonym. TrÅÅkigt

Anonym sa...

Tack själv. Det var ju precis så det gick till :-) Men varför sktiver du inget om att du smet iväg och mysfikade i 1 timme med Bygglovs-Willy? //M

Anonym sa...

Nu har det väl ändå gått över styr!...blanda för guds skull inte in min Rafaela i denna orgie av lögner

//arbetslös beundrare