fredag 20 mars 2009

Jobbdrömmar

Min äldsta dotter spekulerar just nu vilt i vad hon kommer att bli när hon blir stor. Några yrken som kommit upp är frisör, stå i affär, chef och fotbollsproffs. Förra veckan ville hon blir make-up-artist. Hon tyckte det lät häftigt och dessutom tror hon att hon är duktig att sminka folk. Än så länge är det bara sminkdockor som fallit offer för hennes färger. Hon vill gärna måla mig någongång och jag har väl lovat vid något svagt tillfälle att ställa upp som "modell". Jag brukar ofta hålla vad jag lovar men kan vara lite "tidsdiffus". Hon tröttnade på att tjata på mig och gick istället till sin far. Så här om dagen när jag kom hem hade jag en livs levande "dragqueen" vid middagsbordet! Jag fick tyvärr inte ta några bildbevis för han var ganska snabb att tvätta bort sminket. Det var inte lika lätta att tvätta bort det som Lovisa lovat så han var inte helt bekväm i alla rengöringscreamer som han fick ta till. Men med två döttrar i huset är det nog bara att gilla läget.
I dag hade Lovisa ett nytt yrkesspår
-Jag tror det börjar luta mer och mer åt läkare säger hon. Jag har ju visserligen svårt för blod och spyer. Tror du att det kan gå ändå jag börjar vänja mig vid blod, och spyr gör man väl bara vid hjärnskakning och det kan ju någon annan ta hand om. 
Hon har ju en snäll pappa som ställer upp!

Inga kommentarer: