måndag 6 april 2009

Obligatoriskt födelsedagskort

Min yngsta har fyllt 7 år och jag känner att jag inte längre är någon småbarnsförälder längre, det har vi firat i tre dagar. Först själva födelsedagen, då vi bara hade lite familjemys, sen vuxenkalaset med mormor, farmor, morbror, farbror, kusiner osv. Sen själva barnkalaset. Söndagen ängnades åt att vila upp oss! Roligaste paketet fick hon av morbror, istället för snören på paketet så var det långa ballonger. Innehållet var sådär enligt mig iallafall....
Carl är den mest påhittigaste i vår släkt så i paketet låg en väckerklocka. Ingen vanlig utan en discoväckarklocka. Sofia blev stormförtjust men eftersom hon har för vana att alltid krypa ned till oss framåt småtimmarna tyckte hon att det var bättre att klockan stod vid mitt nattduksbord. Mitt i natten tror jag brandlarmet går när en discokula börjar blinka och någon slags discodunk ljuder i hela sovrummet. Upptäcker försent att jag trycker på snoozeknappen!

Inga kommentarer: