onsdag 22 april 2009

Gröna sköna Torshälla

I dag när jag kom hem så märkte jag att någon ställt studsmattan på högkant. Kom snabbt på vad som hänt i vår trädgård. Det där kände jag igen från förra sommaren. Man kan ju då tro att någon klok förälder ställer upp studmattan ur säkerhetsaspekt - barnen får inte hoppa när inte någon vuxen är närvarande - eller kanske ett straff - barnen har inte skött sig, nu blir det inget studsa på ett tag. Men så är det inte. Det är gärsmattemannen som varit i farten. Min man är nämligen överdrivet intresserad av just gräsklippning. När jag själv håller på att frysa "häcken" av mig och nästan får vintervibbar i dagens snålblåst och endast tänker på ett varmt bad, får maken vårkänslor och åker hem och premiärklipper gräset! Han har i och för sig redan varit igång med vertikalskäraren men nu tyckte han det var dags att trimma lite. Gräsmattemannen har levererat! Lite nyfiken är man ju vad grannarna tänker.


1 kommentar:

Anonym sa...

Finns en "bra" film som heter The lawn mover man, eller på svenska gräsklipparmannen. Föreslå en mysig afton, på tu man hand, med "din gräsklipparman", en mysig film, kryp upp i hans famn och håll honom kvar! Så kanske han, men bara kanske fogar sig och blir normal. Min fru är precis som din man fast hon jagar mossa! Men det finns väl inte i er gräsmatta - eller hur!?

Kenigen