tisdag 21 april 2009

Jordankare

Viger just nu all min tid åt mitt jobb och man har så olika uppgifter. Idag tog jag tag i uppgiften att fixa ny skylt till våra parkeringar. Jag ansvarar över kundservice och måste se till att serva kunder med rätt information. En gångvägsskylt var beställd och nu behövdes en stolpe och något slags fundament att sätta dit stolpen i. Fick ett nummer till en Calle på Jordankartjänst. Hade ingen aning om varför företaget hette så men han tyckte väl namnet var bra tänkte jag.
-Hej jag skulle behöva ett fundament till att ställa en skylt i - kan du hjälpa till med sådant.
Helt tyst i telefonen men efter ett tag säger en självklar stämma;
-Jag drar väl ner ett jordankare!
I det läget vågar man ju inte riktigt fråga vad ett jordankare är - det skulle man kanske ha tagit reda på innan eftersom företaget hette jordankartjänst.
- Bra då vet jag - jag återkommer.
En helt vanlig dag på jobbet.

Inga kommentarer: