torsdag 7 januari 2010

Kopparcupen

Den 2 januari bar det väg till Falun. Lovisa skulle spela handboll i Kopparcupen och hela familjen var med. Faktum var att varenda tjej 31 st hade någon förälder med sig sovande på hotell vilket jag tycker är oerhört fascinerande
Ibland kan jag nästan bli lite allergisk med det otroliga engagemang man ska lägga ned som förälder. Jag är ju visserligen själv gympatränare men det är ju ett eget intresse. Men jag tycker givetvis det är superroligt att följa med och har börjat leva mig in mer och mer på matcherna. Dock kom ett mail innan cupen där möjlighet erbjöds att köpa en suporter t-shirt. Där gick gränsen. Varken Allan eller jag ville verkligen inte ha någon special t-shirt på oss.
Chockad möts jag av detta par i Falun:
Döm av min förvåning, den mycket goda kamraten Ullis som i stort sett är min tvilling i allt vi gör och tänker med GUL t-shirt (vårt lag hade åtminstånde svart).
Nu blev det så att deras lag gick till final med ett enormt publikstöd. Vårt lag förlorade semi visserligen med publikstöd men inte något gult hav så kanske kanske har jag en tröja på mig nästa år vad gör man inte för barnen (men bara kanske).

Jag börjar bli mer och mer nöjd med min kamera.
Ja alla blir ju inte skarpa men man kan ju kalla det konst också.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag VET att du kommer att ha en fin supportertröja nästa år, har aldrig sett någon så avundsjuk efter att första chocken lagt sig.
Du får även härma dubbelhakan till nästa år, ,jag kan tipsa om hur du får en...

/ Ullis 60kg+++++++...

Camilla sa...

Jag vet redan hur man får dubbelhakor - jag har några själv har jag upptäckt - den nya kameran kunde tyvärr inte dölja det - man kanske kan köra med "supporter-burka" nästa år....

Anonym sa...

Nej inte burka, det går inte det är domardräkten nästa kopparcup!