torsdag 21 januari 2010

Helsinki

Befinner mig just nu på andra sidan östersjön. Flög över hit i förmiddags och råkade ut för en praktikant vid säkerhetskontrollen. Jag fick gå igenom tre gånger. Först fick jag ta av mig stövlarna, sen fick jag ta av mig halsduken och sist men inte minst fick jag ta av mig min långa tjocktröja jag hade på mig eftersom hon inte trodde att jag inte hade skärp på mig (mina byxor sitter tyvärr upp ändå och det såg hon ju när jag tog av mig den bylsiga tröjan..). Jag stod sedan i linne och strumplästen och väntade på att de gick igenom mitt handbagage och det kändes inte bekvämt. Men nu känns det mer bekvämt. Jag bor på SAS radison plaza i ett riktigt skjysst rum, jag har tom ett litet kontor bakom sängen.






1 kommentar:

P sa...

Skönt att kunna jobba "hemifrån", speciellt när kontoret är så fräscht...
Finsk inredare, kyllä!