onsdag 20 oktober 2010

Oönskade onsdag

Två gånger pep det till i telefonen i morse.
Tandläkartid kl. 7.20
Service av bil kl. 7.00
Båda grejerna är ju inte så att man gör något ekonomiskt jubeltjut. Lyckades smöra lite för mannen att han kunde ta bilen så slapp jag stressa. Deal.

Tandläkaren informerade om jag att hade karies. Jag kanske såg lite smått förvånad ut så han förtydligade;
-Alltså ett hål och det är ett JÄTTESTORT hål. Jag kände mig genast lite mer avslappnad, snart skulle JÄTTESTORA borren fram. Hatar att ligga i den där tandläkarstolen. En lampa bländar en - har man otur ser man tom hur man ser ut i munnen i spegeln som sitter på lampan och vansinnes sugen som ligger som en spiral i munnen torkar ut en fullständigt - jag får självsprickor i läppen direkt för att inte tala om ljudet från helvetet. När jag sen äntligen får skölja munnen så rinner vattnet ut ur ena mungipan för att jag inte har någon känsel på vänster sida efter bedövningen. Kunden i centrum, det är väl lite så tankläkarna jobbar.
När jag kommer ut så har maken ringt flera gånger.
Han kallar genast hem mig.

Min lilla bil som vid det här laget ska vara på verkstaden har fått råpunka och familjen var strandsatt i hemmet.
Härligt precis vad jag önskade denna onsdagmorgon.



Tack och lov för assistansförsäkring. Bärgaren kom efter bara 10 min.
Bedövningen har släppt och bilen är hemma servad och med lagat däck. Familjen Delac har blivit ett antal tusenlappar fattigare idag.

Inga kommentarer: