söndag 13 juni 2010

Skolavslutning

I år slutade vår minsta ettan och vår största femman. Jag kom på mig själv att helt plötsligt leta efter Sofia när jag stod i publiken - glömde helt bort att hon satt där med sin klass och var lite pirrig för sången hela klassen skulle sjunga.
En som borde varit ännu pirrigare var Lovisa som satt och väntade på att gå upp på scenen helt ensam och sjunga.
De räknade med att 1500 människor hade kommit för att se skolavslutning som tack och lov klarade sig utan en regndroppe. Temat på skolavslutningen var sommar och vänskap och Lovisa hade fått uppdraget att sjunka "That´s what friends are for".
Jag var så nervös att jag inte lyckades få någon bild på henne där hon stod på den lövade lastbilen men mikrofonen fick jag med....Men jag fick med allt på film och jag blev givetvis både tårögd och stol.
Vår stora små flickor....
Lilla Sofia ville envist ha på sig dessa träskor - något förstora men det spelade inte henne någon roll!

Inga kommentarer: