söndag 16 maj 2010

Talang 2010

I fredags åkte familjen upp till Stockholm för att suporta min bror som kommit vidare till semifinal i Talang 2010. Inspelningen skedde i Nacka i någon stor industrilokal.
När vi kom en och en halv timme innan sändning var det redan lång kö.
Vi var laddade med lila skyltar (han uppträdde denna gång i lila kostym) och eftersom han även hade en lite glittrig tröja piffade jag till skyltarna med lite glitter. Kanske inget som syndes i TV - men vad gör man inte (det mest av glittret hamnade dock i bakluckan på Allans nya bil....)

Här fick vi träffa Carl innan föreställningen och kunde visa upp våra lite mindre anspråkslösa skyltar. Skyltarna ska jag tillägga gjordes sent kvällen innan då vi fick samtal från repetitionerna. Kamerateamet hade frågat Carl om han trodde "släkten" hade skyltar med sig som det skulle zooma in.
Vet inte om dessa knappar avgjorde kvällens resultat men vi ville trycka på alla gröna i allafall.
Här är efter att kamerorna har slocknat. Nöjd efter sin föreställning men kanske lite besviken på omdömet och icke finalplats. Men de fanns några som var ännu mer missnöjda och det var barnen vi hade med oss. Carls dotter blev nästan ledsen när hon hörde röda knappen låta. Lovisas omdöme om vinnarna var givetvis:
-Dom suger....
Och när jag frågade Sofia som är väldigt sparsmakad med beröm om vem som var bäst sa hon:
-Vem tror du mamma, och så tittade hon på mig som om jag var helt fläng i huvudet.

Det har dock varit mycket roligt att följt honom sen ha bestämde sig för att vara med. Jag var mycket neg från början och stöttade nog ingenting först man hör ju bara på det där röda ljudet när man tänker talang - men man kan ju ändra sig. Gud vad bra att han ställde upp i Talang!!!
Bonusinfo; Jag har aldrig sett så sjuuukt höga klackeskor som Charlotte hade på sig. Foten hade liksom ingen vinkel alls den gick i samma linje som underbenet liksom - hur kan man gå i sådana skor - Det är talang!

Inga kommentarer: